Khamis, 13 Mei 2010

PERKASANEWS .....DARI BLOG PERKASA UTK RENUNGAN MELAYU

MEB tidak mesra MELAYU dan 1 Malaysia hanya retorik yang sekali lagi bertujuan untuk terus melemahkan BANGSA MELAYU!!!

Fakta menunjukkan pendapat seisi rumah bagi rakyat Malaysia ialah RM3000/bulan..mengapa kiraan purata ini melibatkan seluruh rakyat samada YANG BERPENDAPATAN TINGGI, SEDERHANA dan RENDAH??

Bila dikatakan rakyat, kerajaan WAJIB memberi perhatian pada golongan SEDERHANA terutamanya RENDAH dan MASIH MISKIN yang pendapatan keluarga mereka tidak pernah mencakupi nilai RM3000!!!

Untuk makluman, saya berada dalam kelompok golongan yang berpendapatan sederhana dan masih mengharapkan ISTERI untuk bekerja bagi membantu ekonomi keluarga dan pendapatan kami bersama tidak pernah mencapai angka RM3000 sebagai seorang kerani..biarpun terpaksa berkorban masa serta jauh dari tanggungjawab sebagai AYAH dan IBU kami DIPAKSA dan bukannya TERPAKSA untuk terus bekerja bagi menampung perbelanjaan keluarga termasuk seorang anak yang masih menyusu dan seorang lagi yang akan bersekolah tahun hadapan..

Itu contoh untuk golongan seperti SAYA, bagaimana pula dengan GOLONGAN BERPENDAPATAN RENDAH dan MISKIN???

Adakah mereka mampu untuk meneruskan kehidupan sebagai RAKYAT MALAYSIA tanpa perlu meminjam AH LONG, CETI dan akhirnya bila terlalu didesak mereka sanggup melakukan jenayah bagi mendapatkan sejumlah wang untuk keluarga..mana perhatian PM untuk golongan ini??

Peluang pekerjaan yang berlambak tidak pernah sampai kepada golongan SASAR kerana hanya diberi untuk mereka yang berada di bandar dan mereka yang berani behijrah untuk meningkatkan pendapatan atau bagi membantu keluarga..pekerja sewasta yang berpendapatan SEDERHANA dan RENDAH tidak pernah diberi perhatian oleh KERAJAAN, kalau ada hanya setelah TUNTUTAN dan GESAAN dilakukan oleh NTUC…

Balik-balik PENJAWAT AWAM yang difokuskan malah terus mendapat REAKSI SERTA MERTA dari KERAJAAN..kami yang makan GAJI dari TOKEY-TOKEY CINA masih di takuk lama tanpa mendapat PEMBELAAN DARI KERAJAAN yang BERTUANKAN MELAYU..KONONNYA!!!

Hanya pada PERKASA tempat saya meluahkan semua ini setelah berpuluh-puluh KOMEN dan CADANGAN ditujukan pada BLOG-BLOG UMNO dan FB PM sendiri..

Pada hemat saya, kerajaan MELAYU yang ada sekarang begitu TAKUT dengan pengaruh BANGSA-BANGSA ASING ( CINA & INDIA ) ini hingga sanggup membelakangkan DILEMA MELAYU demi untuk terus berkuasa!!!

Apa yang JELAS sekarang PELAMPAU MELAYU YANG PERNAH TAMPIL SEPERTI TUN ABDUL RAZAK, TAN SRI SYED JAAFAR ALBAR, DATUK HARUN IDRIS dan yang masih tetap meneruskan PERJUANGAN MELAYU sehingga kini DATO’ PADUKA IBRAHIM ALI adalah PEJUANG MELAYU TULIN yang masih menunggu PAWARIS bagi meneruskan kesinambungan dan IDEALOGI MEREKA UNTUK BANGSA MELAYU..walau MEREKA ini pernah ingkar pada PARTI tapi mereka TIDAK PERNAH MENGHINA ISLAM apalagi DERHAKA PADA RAJA-RAJA MELAYU…

Lihat saja pengaruh BANGSA CINA & INDIA untuk melihat MELAYU HANCUR, MEREKA YANG MERANCANG tapi ORANG-ORANG MELAYU YANG BUAT…PEMIMPIN YANG TAKSUB UNTUK MELIHAT KERAJAAN JATUH TERANG-TERANGAN MENYOKONG sementara PEMIMPIN YANG TAKSUB DENGAN KUASA KERUSI EMPUK TERUS SENYAP dan TAKUT…TAKUT JIKA DIGELAR ULTRA-MELAYU!!!

UNTUK PERKASA…tolong beri perhatian untuk golongan MELAYU seperti saya yang berpendapatan SEDERHANA dan RENDAH, PANJANGKAN MASALAH KAMI UNTUK TONTONAN KERAJAAN YANG TIDAK PRO-MELAYU!!!

Apa guna MODUL baru jika MELAYU ditinggalkan jauh kebelakang untuk terus BERSAING dan MENDAPATKAN HAK EKONOMI serta KEKAYAAN YANG NAMPAK-NAMPAKNYA MASIH TIDAK DIAGIH DENGAN BAIK UNTUK BANGSA MELAYU ( KESULURUHANNYA ) BAGI MENJAMIN KEHIDUPAN BEKELUARGA YANG LEBIH BAIK DARI ZAMAN TUNKU dan TUN ABDUL RAZAK…MELAYU MASIH MELUKUT DI BUMI MELAYU!!!

Adakah artikel ceritakan nasib pribumi ini RASIS ?
Gemasindah bertanya.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ulasan adalah sangat dialu-alukan
ulasan adalah atas tanggungjawab anda sendiri