Khamis, 20 Mei 2010

PAPER TRADING - TAMAKI SASAKI HEBATNYA OTAK YAHUDI & KRISTIAN --bahagian dua.



PENJELASAN TAMAKI BERKAITAN CADANGAN MITSUI BANK….

Cagaran yang diperlukan oleh Mitsui Bank hanyalah sakeping kertas yang dinamakan LETTER OF GUARANTEE ( BG ) yang dikeluarkan Bank Negara Malaysia ( BNM ) bernilai RM 16 billion. Syarat utama Surat Jaminan itu hendaklah boleh ditukarmilik dan tidak sekali-kali boleh dibatalkan.

Langkah Pertama Menjual BG BNM Kepada Emperor

Apabila Mitsui Bank memperolehi BG ini , mereka akan menjualnya kepada Emperor yang selalunya menyimpan wang mereka di Swiss Bank. Tidak seperti bank lain yang membayar faedah kepada pendeposit, Swiss Bank mengenakan bayaran bagi khidmat penyimpanan wang yang berjumlah besar.

Kita katakanlah emperor itu ialah Emir Of Kuwait. Mitsui akan cuba menjual katakan BG yang bernilai 16 billion pada harga yang didiskaunkan katakanlah RM 10 billion sahaja.

Oleh kerana ianya menguntungkan, emperor bersetuju untuk membelinya. Maka dengan modal RM 2 billion ( bayaran pinjaman pertama sebanyak RM 2 billion diberi kepada Kerajaan Malaysia, semasa perjanjian Pinjaman ditandatangani ) Mitsui kini mendapat keuntungan kasar sebanyak RM 8 billion. Keuntungan menjual kertas yang disebut sebagai BG.- BNM itu.

Langkah Kedua Ialah Mendapatkan Promisory Notes Bermodalkan Perjanjian Pinjaman Antara Mitsui Dengan Peminjam

Seterusnya bermodalkan Perjanjian Pinjaman , Mitsui akan membuat pinjaman antara bank katakanlah dengan beberapa bank seperti Barclays Bank, ABN Amro, Standard Chartered & Chase Manhattan Bank. Jumlah yang mahu dipinjam ialah sebanyak RM 2 billion sahaja untuk setiap pakej pinjaman Tujuannya ialah untuk membayar ansuran pinjaman untuk tahun kedua hinggalah ketahun kelima kepada kerajaan Malaysia bagi membangunkan Putrajaya.

Dengan persetujuan membayar faedah tertentu Barclays dan lain lain bank yang disebut diatas, bersetuju memberi pinjaman.

Namun pinjaman tidaklah diperlukan ketika Perjanjian dibuat tetapi pada tahun tahun berikutnya. Dokumen atau kertas yang mengikat Mitsui dengan Barclays dan lain lain bank itu berkaitan pinjaman ini disebut sebagai NOTA JANJI atau PROMISORY NOTE. Syarat adalah sama iaitu irrevocable but transferable.
.

Pinjaman Dibuat Antara Bank Bank Yang Menjadi Ahli
Top 100 World Prime Banks & Top 50 Europian Banks.


Pinjaman dilakukan antara bank bank yang menjadi Kelab Kelab Bank ternama dunia. Sekurang-kurangnya ada 2 kelab. Pertamanya Kelab Top 100 World Prime Banks dan yang kedua Top 50 Europian banks.

Akhirnya Mitsui memperolehi 5 kertas , yang umumnya dirujuk sebagai Banking Papers , pertama BG Bank Negara Malysia bernilai RM 16 billion yang telah dipindahmilik kepada Emir Of kuwait, kedua Promisory Notes Barclays Bank, ketiga katakan PN yang dikeluarkan oleh ABN Amro , keempat PN yang dikeluarkan Standard Chartered, kelima PN yang dikeluarkan oleh Chase Manhattan Bank.

Nilai kertas sekarang ini ialah : BG BNM telah dijual hasil jualan = 10 b
4 PN pelbagai bank = 8 b

Nilia kesemua = 18 b.
Baki perlu dibayar kepada Kjn M’sia = 8 b

Untung Kasar = 10 b

Mitsui Bank tidak berhenti setakat itu sahaja kerana ada lagi satu putaran / round perlu dilakukan dalam sistem ini.

Langkah Ketiga Menjual PN Kepada Bank Bank Kecil Atau Multinational Companies.

Transaksi seterusnya ialah menjual 4 keping kertas PN itu kepada bank bank lain yang lebih kecil yang memerlukan kecairan tunai. Mitsui akan mencari 4 bank yang barangkali bukan ahli kedua kelab bank tersebut diatas. Katakanlah setiap satu PN setiap satu bernilai 2 billion itu dijual pada harga yang didiskaunkan iaitu sebanayk RM 1 billion. Maka 4 PN akan mendatangkan hasil sebanyak 4 biliion kepada Mitsui.

Pilihan kedua Mitsui ialah menjulakan PN PN kepada syarikat multinational Jepun seperti Toyota Motors, Hitachi dan sebagainya. Inilah satu diantara cara cara Jepun membiayai industrinya.

Inilah penjelasan panjang lebar Tamaki berkaitan sistem Paper Trading yang diamalkan oleh bank bank yang menganggotai kedua Kelab Bank yang disebut diatas dan juga oleh bebrapa Emperor Emperor terutamanya Geoge Soros.

Bantuan Tamaki Sasaki ini membolehkan saya dan Roger Reef mangaut semua wang pertaruhan Think Tank kami sebanyak RM 1,600.00 itu.


Pelabur Yahudi & Institusi Yahudi & WCM Merupakan Pemilik Kebanyakan Bank Bank Besar Dunia. Pemain Utama Ialah WCM

Kebanyakan pemilik bank bank besar didunia ialah pelabur pelabur Yahudi dan pemilik terbesar secara terus atau secara tidk terus ialah WCM.

Kesimpulan

Kekuatan sistem ini ialah pengwujudan dua Kelab Bank yang dimilikki dan diurus oleh kapitalis barat terutamanya Yahudi. Pertubuhan pertubuhan Yahudi dan WCM bukan sahaja menjadi pemain utama tetapi merekalah pemilik sistem ini.

WCM adalah pertubuhan yang sangat kaya. Saya pernah melihat senarai penderma WCM yang ada pada Tamaki Sasaki yang dijilid mengikut abjad A hingga Z. Yang saya tengok ialah Jilid Abjad M setebal lebihkurang satu setengah inci. Madonna sahaja pada tahun itu menderma sebanyak USD 6 juta.

Anak pertubuhan yang dianggotai Tamaki Sasaki dinamakan sebagai THE KNIGHT OF MALTA. Tugas utama mereka ialah mengwujudkan dana melalui sistem Paper Trading ini untuk WCM. Saya pernah bertanya kepada Tamaki Sasaki tentang pegangan agamanya. Jawapan Tamaki my religion is Money.

Kebanyakan Emperor adalah dari kalangan orang Islam yang kaya raya. Saya tidak perlulah menyebut nama sebab kita boleh fikir sendiri siapakah mereka. Yang hendak disebut ialah mereka mereka ini adalah raja raja minyak.

Pengaruh Pope dan Vatican dalam sistem ekonomi dunia adalah sangat kuat. Perkara ini jarang dihebohkan. Saya pernah bertanya sendiri kepada saorang yang bernama Arthur Ryan ketika itu menjawat CEO Chase Manhattan & Prudential Insurance. Kata Arthur…jika Pope mengeluarkan deposit WCM dari Chase Manhattan, bank itu akan bergoyang dan barangkali boleh tutup kedai.

Bolehkah orang Islam mengatasi Yahudi dan Kristian ? Saya kira tidak mungkin sama sekali. Mereka bukan sahaja memilikki sistem ketenteraan yang canggih manggih tetapi juga sistem kewangan dan ekonomi dunia adalah ditangan mereka.

Inilah yang dilakukan George Soros dahulu dalam cubaan meranapkan ekonomi negara kita Malaysia. Nasib baik kita ada Tun Dr Mahathir. Jika harapkan Anuar Ibrahim sudah lama kita berkecai.

Tetapi Yahudi & WCM belum give up dan Anwar pun masih hidup dan bergiat aktif. SEDARLAH WAHAI MELAYU & UMAT ISLAM. Begitulah hebatnya dan kuatnya OTAK PENIPU YAHUDI. Mereka Memang Pakar Manipulation.

Bersambung………..menjual Certificate Of Deposit Jefferson Bank ke Seattle.



Omarabdullah…….banyak belajar dari Tamaki Sasaki San.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ulasan adalah sangat dialu-alukan
ulasan adalah atas tanggungjawab anda sendiri